Що таке пневмопідвіска?
Що таке пневмопідвіска?
Пневматична підвіска включає заміну штатних пружних деталей підвіски таких як пружини, ресори, на пневматичні балони, в яких головну роль виконує стиснене повітря, що нагнітається з пневмосистеми.

Навіщо це потрібно?

Переваги пневмопідвіски:
  1. Адаптивність
    Пневмопідвіска дає можливість налаштовувати жорсткість, кліренсу, так само дозволяє навантажувати автомобіль понад дозволеної маси заводом-виробником. Заміна рідних пружин на інші вимагає ретельної підбірки, що б отримати потрібний результат. Пневматичні балони, в свою чергу, забезпечують гнучкі налаштування на відміну від пружин.
  2. Керованість
    У пневматичних балонів є своя особливість - чим більше їх стиснення, тим вище жорсткість. Таким чином гнучкі характеристики пневмопідвіски і можливість регулювання тиску в них з салону видає широкий діапазон робочих характеристик. Так само пневматичні деталі легко можуть суміщатися на автомобілі зі спортивними амортизаторами і стабілізаторами поперечної стійкості.
    Зліва на фото автомобіль з базовою підвіскою, справа автомобіль з пневматичною підвіскою:

    Що таке пневмопідвіска?

  3. Настроюваність
    У кожного водія свої бачення якою має бути підвіска, жорсткою або м'якою, з низьким кліренсом або навпаки. З пневматичною підвіскою кожен з водіїв може виконати свої бажання, при цьому не вносячи зміни в саму конструкцію підвіски. Регулюючи тиск пневмопідвіска може зробити автомобіль жорстким або ж навпаки комфортабельнішим.
  4. Індивідуальність
    Це найефектніше функція пневмопідвіски, адже зробити автомобіль низьким або вище не складе особливих труднощів-потрібно лише скористатися пультом управління, що знаходиться в салоні автомобіля. Спочатку помилково склалося враження, що пневмопідвіска розроблялася лише для лоурайдерів, проте це не так. Лоурайдери складають лише малу частину тих, хто купує і встановлює на свій автомобіль пневмопідвіску. З пневмопідвіскою ви легко подолаєте будь-які перешкоди, змінюючи кліренс автомобіля, будь то лежачий поліцейський або погана дорога на дачу. Подолавши перешкоди можна легко продовжити рух повернувши початкові налаштування пневмопідвіски.
  5. Практичність
    Вантажопідйомність автомобіля з пневмопідвіскою збільшується в рази, при цьому ви не втратите комфорт і безпеку автомобіля. До установки пневмопідвіски часто вдаються власники мікроавтобусів, тут продается качественная пневмоподвеска для микроавтобусов, та вантажівок. Пневмопідвіска так само допоможе причепити ззаду важкий причіп або авто-дачу.

Як видно, пневмопідвіска володіє рядом переваг в порівнянні з штатною підвіскою - велика комфортність і поліпшена керованість, можливість долати перешкоди і занизивши кліренс, поліпшується зовнішній вигляд автомобіля.
Крім того, стиснене повітря, в системі пневмопідвіски, можна використовувати для: підкачування коліс, і установки пневматичного сигналу і навіть для установки ламбо-дверей.

Види пневматичних балонів

Що таке пневмопідвіска?

Види пневмопідвісок

Double-convoluted - призначений для збільшення вантажопідйомності автомобіля. Рекомендується встановлювати на передню вісь автомобіля.

У Tapered-sleeve і rolling-sleeve пневмобалонів - більший хід, ніж у Double-convoluted, тому вони мають меншу вантажопідйомність. Рекомендується встановлювати на задній міст автомобіля.

Компресори

Головна роль компресорів в пневмопідвісках - "надування" пневмобалонів. Чим більше автомобіль завантажений, тим нижче стає його кліренс в результаті чого автомобіль "присідає". Тому що б не було "присідання" необхідно закачувати повітря в пневмобалони. Для цих цілей і існує бортова пневматична система.

Бортова пневматична система складається з мінімум одного компресора, ресивера для зберігання стисненого повітря і системи управління і розподілу повітря. Параметри пневматичних елементів підбираються індивідуально для кожного автомобіля, в залежності від ваги, можливостей підвіски і швидкості накачування повітря.

Що таке пневмопідвіска?

Комплектація пневмопідвіски

Комплектація пневмопідвіски

Базова система складається з 4 пневмобалонів, 1 компресора, 1 ресивера, 1 повітряної магістралі, 4 електромагнітних клапана, двохстрілочних манометрів і кнопок управління.

«Перші» пневматичні підвіски працювали на двоконтурній системі управління - обидва пневматичних балона на кожній осі з'єднані однією магістраллю, це найпростіша система, яка вимагає встановлення одного розподільчого клапана на вісь. Однак двоконтурна система управління має істотний мінус - в повороті зовнішній, найбільш завантажений пневматичний балон перекачує повітря у внутрішній, який менш завантажений, це призводить до збільшення крену автомобіля в поворотах. На легких автомобілях цю проблему усувають шляхом встановлення жорстких стабілізаторів.
В наш час набирає все більшу популярність четирьохконтурна система. Вона окремо управляє кожною повітряною камерою. Від кожного пневматичного балона ведеться магістраль зі своїм клапаном, що дозволяє не стикатися з перерозподілом повітря і точніше управляти кліренсом, навіть при несиметричному навантаженні автомобіля.

Система контролю

Системи контролю здійснюють закачування або стравлювання повітря з пневматичних балонів. Можна придбати ручні двох-і четирьохконтурні клапани, які встановлюються разом з аналоговими манометрами. Більш досконалі системи використовують електромагнітні клапани, які керуються контролерами. І в найдосконаліших системах тиск регулює електронний контролер, який інформують датчики положення кузова або датчики тиску. Так само є системи з управлінням тільки по тиску окремо в камері, систем управління кліренсу автомобіля та системи, які відстежують всі параметри.

Надійність пневматичних підвісок доведена пробігами вантажівок на протязі останніх 70 років. На заводських випробуваннях вони проходять десятки мільйонів циклів, що дорівнює з 40-50 років пробігу. Найчастіше навіть виникає ситуація, коли пневмопідвіска може "пережити" автомобіль. Навіть для України пневмопідвіска залишається надійною і довговічною конструкцією, не дивлячись на погані умови доріг і клімату.

Найбільш поширена проблема пневмопідвіски це витоки повітря через сполучні елементи або негерметичні клапани.

Найбільш надійними в системі вважається електричні та електронні компоненти пнепмопідвісок.
Автомобілізм
Volkswagen припиняє випуск відомого хетчбека

Як повідомляє компанія Volkswagen до кінця серпня 2017 року вони планують припинити виробництво ефектного хетчбека Volkswagen Scirocco. Цей іміджевий автомобіль рік за роком втрачав популярність, і, врешті-решт, був визнаний німцями безперспективним.
Scirocco третього покоління був відроджений у 2008 році, а в 2014 пройшов через
Як обрати диски для автомобіля

Найважливішим елементом автомобіля є колесо. Походження колеса тягнеться з 5 тисячоліття до н.е. Раніше воно виглядало досить просто, без всяких зайвих елементів. На сьогоднішній день виробництво коліс не стоїть на місці і постійно вдосконалюється, виробники вигадують різний дизайн, покращуючи якість
Mercedes готує сюрприз для своїх шанувальників (відео)

Компанія Mercedes опублікувала коротке відео на своїй сторінці в Instagram з головним дизайнером Gorden Wagener, оголосивши про майбутній сюрприз. На столі знаходяться кілька ескізів, і в той час як автовиробник фокусується в основному на дизайні фантастичних коліс, вже є можливість помітити...
Daimler інвестує кошти в літаюче таксі

Транснаціональний автомобілебудівний концерн Daimler, штаб-квартира якого знаходиться в Німеччині інвестував 25 млн євро (30 млн долларів) в літаючий транспорт Volocopter. Повідомляється, що всі інвестиційні гроші Daimler будуть спрямовані на розробку роботизованого таксі, а також на розвиток технологій для легкових...
Допустима швидкість в населених пунктах можливо буде знижена

Міністерство інфраструктури України погодило без змін проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 12.4 Правил дорожнього руху» в частині зниження максимальної швидкості руху транспортних засобів в населених пунктах з 60 до...
Партнери
Популярне