GPS: » » » Актуально: як перевести автомобіль на... дрова! (Світлини)
Актуально: як перевести автомобіль на... дрова! (Світлини)
Кажуть, що наступного року бензин подорожчає до 14 грн. за літр. Так чи інакше, але навіть їжаки вже розуміють, що нафтопродукти дешевшати не будуть. Що робити? Брати електрокари, пересідати на велосипеди або поставити ГБО? Способи є різні, але самим нестандартним є адаптація авто під роботу на дровах! Звичайно, Грін Піс не скаже, що ця ідея з розряду за...сь. Але за кордоном подібним варіантом вирішення питання деякі вже користуються.

Актуально: як перевести автомобіль на... дрова! (Світлини)


Актуально: як перевести автомобіль на... дрова! (Світлини)

Більше того, така технологія є навіть в Україні! Адже в 2009-му саме українські вчені створили газогенератор, який за рахунок дешевизни палива здатний скласти конкуренцію нафті й природному газу. В якості піддослідного вчені взяли ЗІЛ. Для його адаптації під дрова треба лише встановити між кабіною і кузовом вантажного ЗІЛ-130 невеликий за габаритами газогенератор, в який засипають... дрова. 100 кг такого палива вистачає на 100 км пробігу вантажівки.

Актуально: як перевести автомобіль на... дрова! (Світлини)

Треба сказати, що ідея ця зовсім не нова і застосовувалася на автомобілях у 20-30 роках ХХ століття. Більше того, застосовувалася у війну і повоєнні роки при освоєнні Сибіру. Процес утворення газогенераторного газу (синтез газу), при якому органічний матеріал перетворюється в горючий газ, починає відбуватися під впливом тепла при температурі 1400°C (2550°F). Кому цікаво і не лінь, все це працює так:

Схема газогенератора проста. Завантажене в газогенератор паливо підпалюється через повітряний клапан за допомогою факела. Повітря, необхідне для газифікації, засмоктується в камеру через фурменні отвори завдяки розрідженню, створюваному усмоктувальною дією двигуна. Причому його кількість повинна бути недостатньою для повного згоряння палива. При цьому вуглець палива з'єднується з киснем повітря, утворюючи вуглекислий газ (СО2) і окис вуглецю (СО). Далі вони потрапляють в зону відновлення, де проходять через шар розжареного вугілля, що лежить на колосниковій решітці. У результаті негорючий СО2 перетворюється в горючий СО. Водень що входить до складу палива частково з'єднується з киснем, утворюючи воду, яка приєднується до вологи палива, а решта виділяється в чистому вигляді. Під впливом високих температур в камері газифікації частина вологи з'єднується з вуглецем, утворюючи окис вуглецю і водень. Окис вуглецю разом з раніше утвореним та отриманим в результаті відновлення вуглекислим газом переходить до складу генераторного газу. Водень ж, отриманий в результаті розкладання води, підсумовується з вільним воднем, причому частина цього водню переходить до складу генераторного газу, а інша частина вступає в хімічну реакцію з вуглецем палива, утворюючи метан. Теоретично весь кисень повітря повинен витрачатися при газифікації, проте насправді частина його зберігається і переходить до складу генераторного газу. Вода, яка не розклалася при газифікації, переходить у генераторний газ у вигляді пари.

Актуально: як перевести автомобіль на... дрова! (Світлини)

У шарі палива, що знаходиться безпосередньо над зоною горіння, відбувається процес сухої перегонки палива, тобто нагрівання без доступу повітря. Продуктами сухої перегонки є деревне вугілля або кокс, а також леткі речовини, смоли і волога, що виходять у газо-і пароподібному стані. Всі продукти сухої перегонки в описаному типі генератора цілком проходять через зону горіння і відновлення, де піддаються процесам газифікації, трохи більш складним, ніж описано, але дає ті ж основні продукти. Над зоною сухої перегонки знаходиться зона підсушування, де відбувається висихання палива. При виході з генератора газ має високу температуру і засмічений попелом і частинками вугілля. У такому вигляді він не може використовуватися в двигуні і перед надходженням в циліндри повинен бути очищений і охолоджений. Паливом для газогенераторів можуть служити дрова, торф, буре кам'яне і деревне вугілля, антрацит, брикети з рослинних відходів і т. п.

Актуально: як перевести автомобіль на... дрова! (Світлини)

Не пропустіть:
  • Бенц "Вікторія"
  • Електромобілізм
    Fisker, Inc працює над створенням преміум-електрокара

    Хенрік Фіскер відомий світовий дизайнер автомобілів працює над створенням нового електричного авто в компанії Fisker, Inc, що буде представлений в другій половині 2017 року. Визнання йому принесли такі відомі автівки, як Aston Martin V8 Vantage та Aston Martin DB9...
    Одномісний триколісний електромобіль Solo від канадської компанії Electra Meccanica

    Компанія Electra Meccanica, що знаходиться в Канаді, розробила незвичайний компактний електромобіль Solo. Ззвичайно ж він не замінить звичне для всіх нас авто, але його економічність дійно вражає. Автомобіль має зовсім незвичний дизайн, спереду 2 колеса, а ззаду одне. Розрахований він на одну особу та нагадує міні-електрокар з...
    Lamborghini працює над електричним гіперкаром

    Нещодавно стало відомо, що компанія Lamborghini працює над створенням електрокара, який вже охрестили Vitola. Згідно звіту, Vitola буде використовувати архітектуру J1, а також інтегровану швидкість зарядки системи.
    Есперимент: Ford Fiesta задньопривідний електрокар

    Компанія Schaeffler вирішила зробити експеримент з автомобілем Ford Fiesta - зробити його задньопривідним електрокаром. Звичайно, річ не йде про офіційний проект компанії Ford, але як заявили представники Schaeffler, при розробці електромобіля велася активна співпраця з інженерами...
    Jaguar презентує свій перший електрокар "E-Pace"

    В кінці 2016 року Jaguar представить свій перший електромобіль. По неофіційним даним він отримає назву E-Pace. Позашляховик буде мати платформу Jaguar Land Rover EV та два електродвигуна на кожну вісь окремо. За попередніми даними їх сумарна потужність становитиме...
    Партнери
    Популярне